MERCURIUS
- IS Mercurius jsme vytvořili v letech 2013 - 2015 pro Českou obchodní inspekci (ČOI). Ta ho používá každý den jako hlavní kontrolní systém pro svou činnost.
- IS Mercurius lze provozovat všude tam, kde se uplatňuje podobný proces: sledovaná legislativa, plánována akce, plán kontroly, realizace kontroly v terénu, zpracování kontroly, místní nebo správní řízení, statistiky, reporty, propojení se spisovou službou, dokumentace, šablony dokumentů …
- V roce 2015 získal IS Mercurius 1. místo v soutěži Egovernment the best 2015 a stal se finalistou v soutěži IT projekt roku 2015. Je složen ze dvou klientů, kteří se vzájemně doplňují:
- Lehký klient dostupný přes internetových prohlížeč
- Terénní klient (inspektory přezdívaný Turista) instalovaný na noteboocích inspektorů
Lehký klient
Je statistický a evidenční systém postavený nad centrální databází. Přístup do něj mají dle svých oprávnění všichni zaměstnanci ČOI a mohou zadávat a prohlížet data z těchto modulů:
- Provedené kontroly
- Přijatá podání od spotřebitelů (dle doporučení Evropské komise)
- Přijaté stížnosti na postup ČOI
- Kontrolované subjekty a spolupracující partneři
- Mimosoudní řešení sporů (ADR)
- Správní řízení
- Skladové evidence odebraných vzorků a zajištěných padělků
- Reporting (tiskové sestavy statistik a seznamů za jednotlivé moduly)
- Rozhraní pro přímé zadávání SQL dotazů (získávání dat pro specifické otázky, analýzy a export otevřených dat)
Součástí evidence kontrol jsou data o ukládaných opatřeních (pokuty, zákazy, zajištění ad.) a průběhu kontroly (kontrolní nákupy, kontrolovaná legislativa, zjištěné závady, spolupráce s jinými orgány ad.). Jednotlivé evidence zahrnují i pracovní postupy pro podporu zaměstnanců při výkonu agendy, v případě správních řízení také znalostní systém pro pomoc s určením vhodné výše pokuty.
Terénní klient (Turista)
Je program pro podporu práce při výkonu v terénu. Jedná se o program, který funguje i bez připojení na internet. Obsahuje průvodce kontrolou, který ze zadaných údajů automaticky generuje úřední dokumenty:
- Protokol o kontrole nebo Úřední záznam v rozsahu dle platného zákona o kontrole
- Protokol o odběru vzorků
- Záznam o zajištění zboží (padělků)
- Záznam o zákazu prodeje zboží včetně jeho přílohy
- Příkaz na místě (doklad o uložení pokuty)
Textový popis průběhu a výsledků kontroly se provádí v připojeném editoru MS Word se speciálními funkčními tlačítky. Tato tlačítka vkládají předdefinované texty obohacené o data zadaná v průvodci kontrolou. Veškerá data a vytvořené dokumenty z kontroly odevzdává inspektor do centrální databáze (Lehkého klienta) v okamžiku, kdy je připojen do počítačové sítě (tedy odkudkoliv). Všechny dokumenty jsou uloženy a elektronicky podepsány a tak již není zapotřebí jejich skenování.