Změny v průběžné evidenci odpadů od 1. 1. 2025 v souvislosti s koncem přechodných ustanovení zákona o odpadechzaměřeno na provozovatele zařízení a obchodníky

Kód školení: 202432
6 hod
se dvěma přestávkami
do 30 účastníků
3 985 Kč
bez DPH

Víte, jak bude vypadat průběžná evidence odpadů od 1. 1. 2025 a co všechno se mění? S koncem roku 2024 přestávají platit přechodná ustanovení a nová průběžná evidence odpadů se bude vést plně v souladu s novými vyhláškami. To představuje změnu nejen v rozsahu a podobě evidovaných údajů, ale mnohdy i v nastavení procesů, komunikace se subjekty, kterým předáváte nebo od kterých přebíráte odpady atp. Na našem školení se dozvíte vše potřebné a prakticky Vám ukážeme všechny novinky, které s sebou nové příslušné předpisy přinášejí, a to ve všech souvislostech.

Praha
7. 1. 2025
9:00 - 15:00
Adresa:
Hotel Globus, Gregorova 2115, 148 00, Praha 4
Lektor:
Markéta Miklasová
Eva Horáková
26 míst
Brno
8. 1. 2025
9:00 - 15:00
Adresa:
Hotel Vista, Hudcova 72, 621 00, Brno
Lektor:
Markéta Miklasová
Eva Horáková
35 míst
Olomouc
9. 1. 2025
9:00 - 15:00
Adresa:
Comfort Hotel Olomouc Centre, Wolkerova 29, Olomouc 779 00
Lektor:
Markéta Miklasová
Eva Horáková
17 míst

Téma:

Absolvováním semináře získáte kromě legislativního přehledu také ucelené informace o novém způsobu vedení průběžné evidence odpadů v různých typech zařízení pro nakládání s odpady nebo z pohledu obchodníka a zprostředkovatele. Seznámíme Vás s legislativními změnami, které mají zásadní vliv na vedení evidence a tvorbu ročního hlášení o produkci a nakládání s odpady, nově Hlášení souhrnných údajů z průběžné evidence. Ukážeme Vám základní pravidla vedení evidence podle platných předpisů - kódy nakládání, nová typizace odpadových zařízení, evidence podle typu evidenta a podle způsobu nakládání s odpady, objasníme princip přidělování a používání identifikačních čísel provozovny, zařízení, obchodníka nebo skladu u původce. Nezapomeneme ani na zprostředkovatele. Budeme se také věnovat nejčastějším chybám právě v oblasti evidence.

Obsah:

  • Obecný úvod do nové legislativy
    • Aktuální právní předpisy
    • Metodické pokyny, sdělení a návody MŽP
  • Základní pojmy důležité pro vedení evidence
    • Základní povinnosti provozovatele zařízení
    • Povolení provozu a jeho revize, provozní řád
    • Příjem odpadů a povinné dokumenty
    • Nakládání s odpadem v zařízení – soustřeďování, balení, značení, přeprava
    • Upuštění od odděleného soustřeďování
    • Ukončení odpadového režimu v zařízení
    • Další povinnosti dle typů zařízení
    • Obchodník a jeho povinnosti
    • Zprostředkovatel
  • Vedení průběžné evidence a ohlašování, kontrola dat, praxe
  • Nové kódy nakládání a změny ve vedení evidence, nové ohlašovací povinnosti
    • Obchodník, Provozovatel zařízení pro nakládání s odpady
    • Stacionární zařízení (klasická zařízení, sběrny kovů apod.)
    • Mobilní zařízení - ke sběru, k úpravě/využití odpadů
    • Původce odpadů (stacionární provozovna / činnost na území/ sklad u původce) jako partner
    • Multikomodita
  • Nulové hlášení
  • Další ohlašovací povinnosti související s průběžnou evidencí

Organizace:

Školení proběhne v časovém rozmezí od 9:00 do 15:00 se dvěma přestávkami, ve kterých pro vás připravíme občerstvení a poskytneme vám prostor pro individuální dotazy. Každý z účastníků školení od nás obdrží osvědčení o absolvování školení. 

Přednášející

Markéta Miklasová
Markéta Miklasová

Šedá je legislativní teorie, ale nekonečně barevná praxe. Seznámím vás s povinnostmi odpadové legislativy a společně je budeme s praxí propojovat.

Eva Horáková
Eva Horáková

Obáváte se plnění legislativních povinností v oblasti odpadového hospodářství, nevíte jak vést evidenci nebo jak ohlašovat? Neztrácejte hlavu, vše spolu projdeme a ukážeme si na praktických příkladech. S nově získanými vědomostmi a dovednostmi veškeré úkoly s přehledem zvládnete.

Reference

Důvěřuje nám více než 5.000 společností v Česku a na Slovensku.

„Velice si vážíme výborné spolupráce  s Vámi, resp. s Vašimi erudovanými pracovníky v oblasti IT i legislativy odpadů, kteří nám jsou kdykoli v případě potřeby k dispozici a připraveni řešit naše problémy, dotazy i připomínky vč. nadstandardní pomoci při ohlašování. Další nespornou výhodou naší spolupráce je možnost využití zákaznické péče i v oblasti poskytování aktuálních informací o změnách v legislativě, vč. pořádání pravidelných školení, ale i realizace nezávislých auditů provozu našeho odpadového hospodářství realizovaných kolegy z Vaší dceřiné společnosti INISOFT Consulting.“

23. 10. 2024, Změny v průběžné evidenci odpadů od 1.1.2025 v souvislosti s koncem přechodných ustanovení zákona o odpadech - Brno

Celé školení bylo nadupané informacemi. Velmi mile mě překvapily materiály, ukázky na legislativní podcast INIVOR a možné výstupy z IS ENVITA.

Poradenství v ekologii

Uvedení praxe do souladu s požadavky legislativy
Uvedení praxe do souladu s požadavky legislativy
Konzultace, výklady, vzdělávání
Konzultace, výklady, vzdělávání
Plnění povinností bez obav před kontrolou
Plnění povinností bez obav před kontrolou
Poradenství v ekologii